کمبود ویتامین A و عفونت های پوستی
نوشته شده توسط : اندرزگو

افرادی که ویتامین A کمتری در رژیم های غذایی خود دارند بیشتر به عفونت های پوستی حساس هستند، با این حال چگونگی تاثیر این ویتامین A بر ایمنی پوست مشخص نشده است. در یک تحقیق که به تازگی منتشر شده، محققان موفق به شناسایی یک پروتئین در اپیدرم که نیازمند ویتامین آ با توانایی نابودی باکتری هایی شدند که قبلا برای آنها نا شناخته بود. محققان دریافتند که این پروتئین به عنوان یک آنتی بیوتیک برای سریعا از بین بردن باکتری عمل می کند. RELMa اولین نمونه از یک پروتئین ضد میکروبی است که نیاز به ویتامین A برای فعالیت های کشتاری باکتریایی دارد.

 

این یافته ها به ما نشانه مهم در مورد چگونگی محافظت از پوست خود در مقابل عفونت و نحوه محافظت از پوست توسط رژیم غذایی می گوید. متخصصین پوست از ویتامین A مصنوعی به نام رتینوئید برای درمان آکنه، پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی استفاده می شود. دانشمندان در زمینه اهمیت پوست اظهار داشتند: پوست بزرگترین ارگان بدن انسان است و به دفاع از ما در برابر عفونت مسئول است. اگر سیستم ایمنی پوست از بین برود، عفونت های پوستی از جمله باکتری هایی مانند استرپتوکوک، که یکی از رایج ترین علل مرگ و میر افراد در اتاق اورژانس هستند ایجاد خواهند شد.

آزمایشات در زمینه بافت انسان و موش ارتباط نامعلوم بین رژیم غذایی و ایمنی ذاتی پوست بدن را نشان می دهد که چرا مشتقات ویتامین A برای درمان بیماری موثر هستند. علاوه بر شناسایی ویژگی منحصر به فرد پروتئین جدید نیاز آن برای ویتامین آ در رژیم غذایی برای کشتن باکتریها نشان داد که موش هایی که دارای رژیم غذایی با کمبود ویتامین A هستند و RELMα تولید نمیکنند. محققان همچنین دریافتند که موش هایی که RELMα را از دست دادند بیشتر حساس به عفونت بودند و انواع مختلفی از باکتری ها را بر روی پوستشان نسبت به موش های معمولی داشتند.

ویتامین A

یکی از محققان افزود: با توجه به اینکه رتینوئید ها در زمینه پوست مورد استفاده قرار می گیرند، پیامدهای یافته های ما بالقوه وسیع است. پوست یک رابط مهم بین ما و محیط است و باید از عفونت و التهاب ما دفاع میکرد. برای درک اینکه چگونه باکتری ها و میکروبیوم (اصطلاح برای جمعیت باکتری هایی که با ما زندگی می کنند) بر روی بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس و آکنه تاثیر می گذارند. کار ما به تعریف مولکول هایی که پوست برای ایجاد یک رابطه سالم بین میکروبیوم و ما کمک می کند.

محققان با استفاده از موش های بدون میکروب (بدون داشتن تماس به هرگونه میکروب) و ژن هایی را شناسایی کردند که هنگام مواجهه با این باکتری ها فعال می شوند. هنگامی که پوست با باکتری مواجه می شود، سلول ها با ایجاد مولکول هایی که به دفاع از پوست در مقابل عفونت کمک می کنند پاسخ می دهند. محققان نتایج این تحقیق را اینگونه اعلام کردند: این مطالعه به ما درک درستی از چگونگی تاثیر رژیم غذایی بر روی توانایی پوست برای دفاع از خود در برابر عفونت باکتریایی می دهد، اما برای تعیین این که چگونه این یافته ها بر بیماران مبتلا به بیماری های التهابی پوست مانند آکنه و پسوریازیس تاثیر بیشتری خواهد گذاشت نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.




:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: